dimarts, 1 de gener del 2019

Activitats (segona part)



En aquesta entrada a la bitàcola tornarem a parlar d'activitats que encoratgen als alumnes a aprendre més de l'assignatura de matemàtiques.
Ací vos deixe altres dos exemples:



1) Crea la taula del 100 a partir del dau.





Una vegada els alumnes coneixen els nombres i saben com es formen ja tenen la capacitat necessària per a saber col·locar-los en una taula buida. Partint d’un nombre en concret van sumant o restant unitats o desenes segons els indique el dau que han tirat. D’aquesta forma milloren el càlcul mental i les destreses a l’hora de resoldre problemes. Hi ha dos daus que van alternant-se perquè facen moltes operacions diferents.


2) Completa el raïm de les sumes.


L’alumne ja té les destreses suficients per a fer operacions de sumes i restes amb una i dues xifres pel que, en vegada d’apuntar-li-les en el quadern, li donem un raïm ple d’operacions. Ha d’agafar el nombre fet de feltre que creu que és el resultat i posar-lo damunt de l’operació.

L’escolar podrà utilitzar objectes que es poden manipular, els dits... per trobar la solució encara que tenen una bona base matemàtica així que, el més segur, és que calculen mentalment. En cap moment se li negarà a l’alumne utilitzar algun material extra, ja que no cal traçar el camí a seguir, cada xiquet té les seues limitacions i el més important és que arriben a la solució i no els passos que han elegit per a fer-ho.

No ens hem d'oblidar que a les classes de matemàtiques també s'ensenya la llengua valenciana així que cal utilitzar el vocabulari correcte. En aquestes tasques practiquen la grafia dels nombres i utilitzen paraules com afegir, llevar, sumar, restar o inclús sumand i subtrahend.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Nota: Només un membre d'aquest blog pot publicar entrades.